Va ser als anys 40-50 que aquells que treballaven a la ràdio, amb aparells magnetofònics per enregistrar sons, amb discos, aparells electrònics, etc. que, tot experimentant i jugant amb les possibilitats que aquests elements oferien, van començar composar peces musicals utilitzant sons enregistrats.
Un parell d'exemples:
Pierre Schaeffer, francès enginyer de professió, va utilitzar sons relacionats amb els trens per a fer aquesta composició:
Etude aux chemins de fer
Estudi de les vies del tren
Vladimir Ussachevsky, rus emigrat a Estats units encarregat de gestionar i produir tot el material electrònic necessari per a les tasques logísitiques al servei d'intel·ligència militar d'Estats Units durant la segona guerra mudial, va utilitzar els senyals de ràdio com a base per aquesta composició:
Un parell d'exemples:
Pierre Schaeffer, francès enginyer de professió, va utilitzar sons relacionats amb els trens per a fer aquesta composició:
Etude aux chemins de fer
Estudi de les vies del tren
Vladimir Ussachevsky, rus emigrat a Estats units encarregat de gestionar i produir tot el material electrònic necessari per a les tasques logísitiques al servei d'intel·ligència militar d'Estats Units durant la segona guerra mudial, va utilitzar els senyals de ràdio com a base per aquesta composició:
Wireless Fantasy
Fantasia sense fils